Branş Eğitimleri - Sıhhıye

23 kişilik timde bir tane Sıhhıye askeri bulunmaktadır.Timin 3.sırasında bulunan bu kişi çavuş adaylarından seçilmektedir.

Alacağı branş eğitiminde ilk yardım konuları gösterilmektedir.Ayrıca Allah Korusun yaralı olduğunda veya pusuya düşüldüğünde neler yapılacağı sıhhıye çavuşuna anlatılır.

Aslına bakarsanız branş eğitimi dönemi Sıhhıyeciler için çok rahat geçer.En azından bizim timin sıhhıyecisi "METO" çok rahattı.

Bunun yanında "Isparta İç güvenlik Eğitim ve Tatbikat Merkez Komutanlığı" acemilik döneminizde Sıhhıyeciler revire gidecek askerleri komutana bildirir.Bir nevi timin revir sorumlusu da denilebilir.

Isparta'da revir,ilaç gibi konularda ayrı bir makale konusu aslında da çok mu içinizi karatıyorum bilmiyorum.

Ama şunu söyleyim Isparta size öyle dostluklar kazandıracak ki bu günlere gülümseyerek anacaksınız...

3 yorum:

  1. ben sivilde 112 acilde çalışıyorum.acemiliği ısparta 40.alayda sıhhıyeci olarak yaptık.tabi yüksekova kaydırma birlik de geçen usta birliğinde tim sıhhıyecisi olarak bitirdik.revir falan nedir bilmem.ömrümün en güzel günlerini geçirdiğimi askerlik bittikden sonra anladım

    YanıtlaSil
  2. Okuldan dolayi 96/1 gelmek zorunda kaldım hatta okulu dondurdum ortalık karıştı diye gelme istedim sihiye cavusu yazıyor branş da terörle mücadele ve dağcı komando yazıyor bende timde neci olabilirim?

    YanıtlaSil
  3. Okuldan dolayi 96/1 gelmek zorunda kaldım hatta okulu dondurdum ortalık karıştı diye gelme istedim sihiye cavusu yazıyor branş da terörle mücadele ve dağcı komando yazıyor bende timde neci olabilirim?

    YanıtlaSil